Manapság egyre nehezebb kitűnni a termékek és szolgáltatások tömegéből, ezért minden eszközt meg kell ragadnod, amivel többet, jobbat nyújthatsz versenytársaidnál. Ha megfelelően használod, a címke lehet az az eszköz, ami megkülönböztet, és magasabb szintre emeli cégedet.
Íme 3 tipp, hogy a címkéd megkülönböztessen a konkurenciától
1. A sztori, illetve a címke, ami elad
Vásárlásösztönző lehet, ha a terméked címkéjén tartalmat helyezel el. Ezzel – amellett, hogy növeled az értékét – újabb vásárlásra is ösztönözhetsz. Gabonapelyhek dobozán nagyon jól működött az a címke, amin rövid történetek, mesék voltak, amit a gyerekek elolvashattak. Vagy gondolj arra, amikor a termék csomagolásából figurákat lehet kivágni.
Ezt Te is meg tudod csinálni, nem kell egyedi dobozt gyártatnod, elegendő a címkét felragasztanod rá. Nyomtathatsz címkédre képregényt, rejtvényt, színezőt, ha gyermeknek szól a terméked. A lehetőségeknek csak a képzeleted szab határt.
Vagy például nagy sikere lehet az olyan címkének, amire kedves idézeteket nyomtatsz, hasonlóképpen, mint a szerencsesütiknél. Ehhez válassz visszaszedhető ragasztójú címkét, melyet a termékről eltávolítva bárhová fel lehet ragasztani.
2. Sorszámozott címke
Ha viszonylag egyedi, nem tömeggyártott terméked van, vagy szolgáltatásodat korlátozott számban lehet igénybe venni, nagyszerű módszer az egyediség hangsúlyozására a sorszámozott címke. Ezzel a címketípussal új szintre emelheted címkemarketingedet, hiszen a tőled vásárolt áru nem egy lesz a sok közül, hanem egy egészen egyedi darab.
A címke számozásánál célszerű egymás utáni számokat alkalmazni, nehogy véletlenül 2 termék ugyanolyan címkével kerüljön forgalomba. Ha nem szeretnéd, hogy vevőid a címkéről kitalálják, hányadik termék eladásánál jársz, ne 1-gyel kezd a számokat a címkén, vagy használj egyedi számkódot, amelyre a címkenyomtató szoftver lehetőséget ad.
3. Nyereményjáték a címke segítségével
Címkével Te is igazán egyszerűen készíthetsz nyereményjátékokat, ami segít az eladásban, és ki is emel a versenytársaid közül. Nyomtass véletlenszerű kódot a címkére, és kérd meg a vásárlót, hogy egy webes felületen adja meg a kódot, ahol később sorsolással nyerhet.
Akár kuponkódot is készíthetsz címkédből, ami később kedvezményes vásárlásra jogosít. Vagy tegyél fel egy kérdést, amire a helyes választ beküldők garantált nyereményt kapnak. Ezzel a módszerrel az adatbázis-építést is fel tudod gyorsítani.
Magyarországon még nagyon kevesen használják a címkéket marketingcélokra, pedig külföldön ez egy jól működő szokás. Ha szeretnéd, hogy a célpiacod felfigyeljen rád, a címkék használata nagy segítségedre lehet.
Ha ezek alapján támadt egy jó ötleted, amit gyorsan megvalósítanál, akkor kattints ide, segítünk elkészíteni álmaid címkéjét»